اصول نگهداری از حیوانات خانگی

به گزارش مجله عکسفا، بسیاری از انسان ها به پرورش دادن و نگهداری از یک موجود زنده علاقه مند هستند. همین گرایش ذاتی انگیزه اصلی نگهداری حیوانات خانگی به وسیله انسان هاست. رعایت موارد زیر به شما یاری خواهد نمود رابطه صمیمانه و عمیقی با حیوان خانگی خود برقرار کنید:

اصول نگهداری از حیوانات خانگی

1- همواره به یاد داشته باشید که او یک موجود زنده است، مانند شما احساسات دارد و خواستار آزادی و سایر حقوق طبیعی خود است. احساسات و نیازهای یک حیوان بسیار شبیه انسان است. او ممکن است نتواند نیازها و احساسات خود را بروز دهد اما دقیقا مانند ماست و رنج و درد و شادی و غم را احساس می نماید.

2- برای حیواناتی که از آنها در قفس نگهداری می کنید، یک قفس بزرگ تهیه کنید یا بسازید تا حیوان احساس آرامش و راحتی کند.

3- با آنها مثل یکی از اعضای خانواده خود رفتار کنید. این وظیفه شماست که نگذارید احساس تنهایی یا اندوه نمایند. شما باید مثل افراد خانواده خود دوستشان داشته باشید و از آنها مراقبت کنید.

4- نیازهای آنها را درک کنید. درباره حیوان خانگی که از آن مراقبت می کنید مطلب بخوانید و اطلاعات خود را افزایش دهید. این کار به شما یاری می نماید که نیازهای آنها را بشناسید. کوشش کنید که زبان بدن حیوانات رابشناسید. گذراندن وقت بیشتر با آنها به شما یاری خواهد نمود روابط بهتری با آنها برقرار کنید. حیواناتی که پس از تغییر مکان زندگی بی قرار نبوده و احساس آرامش و راحتی می نمایند و حرکات دفاعی یا پرخاشگرانه ازخود نشان نمی دهند برای خانواده ها و افراد سالمند گزینه های مناسبی هستند. از طرف دیگر، حیوانات کنجکاو و فعال برای خانواده هایی که بچه زیر ده سال ندارند مناسبند.

5- هنگامی که به مدت طولانی، مثلاً چند روز، در منزل نیستید از شخصی بخواهید به حیوان شما سرکشی نموده و از او مراقبت کند.

6- به حیوان خانگی خود آزادی بدهید. به او اجازه دهید که از آزادی اش لذت ببرد. با سروصدا یا نور، مزاحم خواب یا استراحت او نشوید. حیوانات را در فضاهای بسته و فاقد تهویه مناسب قرار ندهید. (البته غیر از ماهی که در تنگ یا آکواریوم نگهداری می گردد.)

7- به آنها اجازه دهید کارهای مورد علاقه خود و برخی کارهای خطرناک را انجام دهد. شاید او دلیلی برای کار خود داشته که نمی تواند آن را بیان کند و شما نیز از آن اطلاع ندارید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2090

به "اصول نگهداری از حیوانات خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول نگهداری از حیوانات خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید