اعلام قیمت جدید تخم مرغ در بازار

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران : ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه تخم گذار تهران درباه آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ 15 هزار و 200 تا 15 هزار و 300 تومان است .

اعلام قیمت جدید تخم مرغ در بازار

به گزارش به نقل از خبرنگاران، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تخم گذار تهران گفت: از ابتدای سال جاری 5 هزار و 300 تا 5 هزار و 400 تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده است.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه تخم گذار تهران درباه آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ 15 هزار و 200 تا 15 هزار و 300 تومان است .

او قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را بالای 18 هزار تومان و نرخ مصوب 14 هزار تومان گفت و افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده فراوری با نرخ تخم مرغ درب مرغداری فاصله دارد که انتظار می رود قیمت مصوب اصلاح گردد؛ چرا که از آذر سال گذشته به رغم افزایش هزینه های فراوری نرخ مصوب تغییری نکرده است .

نبی پور ادامه داد: بارها هشدار دادیم که اگر تمهیداتی اندیشیده نگردد با بحران بازار تخم مرغ روبه رو خواهیم شد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در واکنش به کاهش جوجه ریزی در ماه های اخیر بیان نمود: با توجه به کاهش جوجه ریزی در 5 ماه گذشته پیش بینی می گردد که در 2 ماه آینده عرضه تخم مرغ به بازار کاهش یابد که این امر منجر به نوسانات شدید قیمت می گردد.

او درباره آخرین شرایط تامین نهاده های دامی گفت: در شرایط فعلی کنجاله سویا زیاد و ذرت کم است که با این وجود فراوریکنندگان مجبور به تامین ذرت با نرخ 4 هزار و 600 تا 4 هزار و 700 تومان از بازار آزاد هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم افزایش 31 درصدی کرایه حمل، پشت بارنامه همچنان از مرغداران گرفته می گردد که با وجود پیگیری های مکرر، وزارت جهاد و وزارت صمت جوابگو نیستند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به اینکه مسئله ای در فراوری تخم مرغ نداریم، بیان نمود: روزانه 2 هزار و 600 تا 2 هزار و 700 تن تخم مرغ در کشور فراوری می گردد که با کاهش مصرف در فصل گرما مسئله ای نداریم.

نبی پور درباره آخرین شرایط صادرات تخم مرغ بیان نمود: از ابتدای سال جاری 5 هزار و 300 تا 5 هزار و 400 تن تخم مرغ صادر شد، در حالی که قرار بود، تعرفه صادرات از 3 هزار و 500 به 2 هزار تومان کاهش یابد، اما این امر هنوز اتفاق نیفتاده است.

به گفته او، طی یک تا 2 ماه آینده اثرات کاهش جوجه ریزی ماه های اخیر را بر بازار خواهیم دید.

این مقام مسئول در پایان در واکنش به بی توجهی مسئولان به اصلاح قیمت مصوب تخم مرغ گفت: در شرایط کنونی که قیمت مرغ بالا رفته است، مسئولان به فکر واردات تخم مرغ نطفه دار افتادند، در حالی که نیازی به واردات نیست.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1654

به "اعلام قیمت جدید تخم مرغ در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام قیمت جدید تخم مرغ در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید