افت قیمت گوشت پس از توزیع گسترده اینترنتی

به گزارش مجله عکسفا، پس از توزیع گوشت به صورت اینترنتی و هم چنین توزیع در میادین میوه و تره بار، قیمت گوشت از افزایش های عجیب و غریب اخیر خود عقب نشینی کرد.

افت قیمت گوشت پس از توزیع گسترده اینترنتی

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، پس از توزیع گوشت به صورت اینترنتی و هم چنین توزیع در میادین میوه و تره بار، قیمت گوشت از افزایش های عجیب و غریب اخیر خود عقب نشینی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از توزیع گوشت به صورت اینترنتی و خبر توزیع گسترده از روز شنبه در میادین میوه و تره بار، قیمت گوشت در بازار از افزایش های عجیب و غریب اخیر خود عقب نشینی کرد، اما هنوز با قیمت مناسب بازار فاصله دارد.

قیمت گوشت به روایت برخی رسانه ها در یک هفته گذشته به کیلویی 230 هزار تومان و حتی تا 300 هزار تومان هم رسیده بود. همان ابتدای کار مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به این خبر ها واکنش نشان داده و گفتند این قیمت ها شاید در یک منطقه خاص از تهران و با اهدافی خاص اجرا شده باشد.

تقریبا اغلب مردم معتقدند که قیمت فعلی گوشت قرمز در بازار گران است و با درآمد بسیاری از خانوار ها همخوانی ندارد، اما قیمت هایی که در برخی رسانه ها و عمدتا در فضای مجازی مطرح می شد هم با واقعیت های بازار بسیار فاصله داشت، اما بررسی های میدانی نشان می دهد اکنون در بازار از این قیمت ها خبری نیست و تب و تاب گرانی های گوشت کاهش یافته است.

عقب نشینی قیمت ها

از روز پنجشنبه ای که گذشت، سازمان تعاون روستایی کشور، توزیع گوشت قرمز از طریق سامانه بازرگام را آغاز کرده و روز شنبه هم توزیع گوشت در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به طور گسترده آغاز شد و همین خبر خوبی بود تا بتواند التهاب بازار گوشت را تا مقدار زیادی بگیرد.

بازرگام سامانه ای است که در آن محصولات اساسی و غذایی به روش اینترنتی توزیع می شود، این سامانه علاوه بر تهران در استان های دیگر هم فرایند توزیع را انجام می دهد.

گزارش میدانی از منطقه 19 تهران حاکی از آن است قیمت گوشت تا مقدار ای کاهش یافته است.

روز شنبه هر کیلو گوشت گوساله با استخوان 120 هزار تومان، ران گوساله 176 هزار تومان و ران گوسفندی کیلویی 183 هزار تومان به فروش می رود و فروشندگان ابراز امیدواری کردند که در روز های آینده قیمت ها، بیشتر کاهش یابد.

اگر بخواهیم دلایل عقب نشینی قیمت گوشت را بررسی کنیم چند دلیل عمده دارد، پس از خبر افزایش قیمت گوشت در بازار، وزارت جهاد کشاورزی توزیع گوشت را آغاز کرد، شاید سؤال باشد که این توزیع در دو روز گذشته چقدر می تواند باشد که در قیمت بازار تاثیر بگذارد، اما این تاثیر بیشتر جو روانی است یعنی همان طوری که بدون دلیل و با جو روانی قیمت بالا رفت با همین روش هم قیمت پایین آمد.

در حقیقت این اقدام وزارت جهاد کشاورزی تورم انتظاری را خنثی کرد. البته قرار است از این به بعد توزیع گوشت در میادین میوه و تره بار تهران هم انجام شود و کسانی که امکان خرید اینترنتی را ندارند به صورت حضوری خریداری کنند.

دلیل بعدی، خبر توزیع دام زنده در بازار بود که توانست تا حدود زیادی عطش تقاضا را کاهش دهد و دلیل سوم تامین نهاده های دامی به نرخ دولتی تا آخر سال است که توانست امیدواری زیادی به تولید کنندگان بدهد.

جزئیات قیمت ها

اما این انتها کار نبود و توزیع گوشت در میادین میوه و تره بار و یا در سامانه بازرگام خبری بود که دیروز مشاور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

رضازاده گفت: هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوساله 99 هزار و 800 تومان و گوشت بره کیلویی 105 هزار تومان در سامانه بازرگام در بسته های 4کیلوگرمی به فروش می رود.

وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی دستور داده است که در روز های آینده گوشت قرمز در بسته های کمتری نیز عرضه شود تا مردم به راحتی بتوانند خریداری کنند.

رضازاده همچنین گفت: سازوکار توزیع گوشت گرم هم فراهم می شود تا در سامانه بازرگام انجام شود.

به گفته رضازاده از روز شنبه توزیع گوشت در میادین میوه و تره بار هم آغاز شده است هر کیلو گوساله لاشه 100 هزار تومان، گوساله گرم بسته بندی درجه یک 140 هزار تومان، گوساله چرخ کرده درجه یک 120 هزار تومان، گوشت منجمد گوساله بسته بندی شده 120 هزار تومان و گوشت گوسفندی گرم لاشه ای 116 هزار و 900 تومان عرضه می شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت که هیچ محدودیتی برای عرضه گوشت در کشور وجود ندارد و توزیع گسترده تا ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1993

به "افت قیمت گوشت پس از توزیع گسترده اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت قیمت گوشت پس از توزیع گسترده اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید