بازسازی منزل: بقعه مالک سنقر بازسازی شد

به گزارش مجله عکسفا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سنقر و کلیایی از بازسازی اثر تاریخی بقعه مالک این شهر، اطلاع داد.

بازسازی منزل: بقعه مالک سنقر بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، داریوش فرمانی روز سه شنبه 18 آبان ماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: بقعه مالک یکی از آثار تاریخی شهر سنقر، بنا بر نظر کارشناسان مربوط به دوره سلجوقیان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سنقر و کلیایی، اضافه کرد: این اثر تاریخی بر اثر نم زدگی دچار آسیب هایی شده بود که با نظر کارشناسان بازسازی اضطراری بنا در دستور کار نهاده شد.

او ادامه داد: با پیگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سنقر و کلیایی بحث بازسازی و تامین اعتبار آن در سال اقتصادی 99-98 انجام شد.

فرمانی توضیح داد: برای بازسازی این بنا مبلغ 400 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت و کار بازسازی بنا انجام شد.

او با بیان اینکه بقعه مالک به عنوان یک بنای تاریخی ارزشمند از صندلی ویژه ای برخوردار است، توضیح داد: بقعه مالک از معدود بناهایی است که در استان کرمانشاه با سبک خاص دوران سلجوقی بنا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سنقر و کلیایی در سرانجام توضیح داد: شهر سنقر از معدود شهرهای استان کرمانشاه است که دارای بافت تاریخی ثبت شده است و وجود حمام های تاریخی در سطح روستاهای این شهرستان، آن را از سایر نقاط استان متمایز نموده است.

بقعه مالک یک بنای هشت ضلعی احتمالا بازمانده از دوران سلجوقی است که بر روی تپه ای مشرف به شهر سنقر بنا شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1849

به "بازسازی منزل: بقعه مالک سنقر بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی منزل: بقعه مالک سنقر بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید