عباس عبدی: ماجرا را صفر و یک نبینید

به گزارش مجله عکسفا، بخشی از این که به نظر ما متضاد دیده می شود، لزوما چنین نیست. در واقع دولت به مردم تأکید می کند که به سر کار خود بروند و در عین حال می توانند خریدهای خود را به گونه ای متفاوت از گذشته انجام دهند یا رفت وآمدهایشان را مدیریت کنند و به حداقل برسانند یا در صورت امکان دورکاری کنند. در واقع قضیه صفر و یک نیست و می توان هر دو توصیه را انجام داد و مشکل خاصی وجود ندارد.

عباس عبدی: ماجرا را صفر و یک نبینید

به گزارش خبرنگاران، روزنامه شرق نوشت: حدود یک هفته از بازشدن برخی مغازه ها و فروشگاه ها می گذرد اما همچنان سایه کرونا بر سر مردم ایران و جهان هست. دولت اعلام کرده تعداد فوت شده ها رو به کاهش است اما باز از مردم می خواهد که در خانه بمانند؛ تناقضی که شاید جواب آن در مسائل اقتصادی است که دولت و کشور گریبان گیر آن است.

از عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی، پرسیدیم: راه اندازی کسب وکارها و در خانه ماندن مردم، دو سیاستی است که این روزها دولت دنبال می کند. این تضاد در سیاست دولت در کنترل ویروس کرونا از چه نشات می گیرد؟ در این شرایط چرا دولت نمی تواند به یک تصمیم واحد برسد؟

او در پاسخ به شرق گفت: بخشی از این که به نظر ما متضاد دیده می شود، لزوما چنین نیست. در واقع دولت به مردم تأکید می کند که به سر کار خود بروند و در عین حال می توانند خریدهای خود را به گونه ای متفاوت از گذشته انجام دهند یا رفت وآمدهایشان را مدیریت کنند و به حداقل برسانند یا در صورت امکان دورکاری کنند. در واقع قضیه صفر و یک نیست و می توان هر دو توصیه را انجام داد و مشکل خاصی وجود ندارد.

عبدی ادامه داد: فرض دولت بر این است که کسب وکارها دوباره راه می افتند و مردم نیز رفت وآمدها مثل رفتن به مهمانی ها و فروشگاه گردی ها را به حداقل برسانند. اما اگر از یک منظر دیگر به موضوع نگاه کنیم، تضاد را خواهیم دید که بااهمیت است. اکنون دو گرایش در دولت وجود دارد؛ یکی گرایش وزارتخانه های اقتصادی و شاید سازمان برنامه وبودجه و دیگری گرایش وزارت بهداشت است. من دقیق نمی دانم کدام طرف به دنبال منافع مردم است و لزوما هر دو گرایش مخالف منافع مردم هم نیستند اما هر کدام بر اساس منافع سیاست های وزارتخانه های خودشان اظهار نظر می کنند. پس از این زاویه می توانیم بگوییم که دولت نتوانسته به یک سیاست واحد برسد. همچنین نتوانسته آن سیاست را به عناصر زیردست خود دیکته کند و همه را توجیه کند تا همه بتوانند از یک منطق و سیاست واحد دفاع کنند. این تضاد عوارض بیشتری دارد و باید آن را حل کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 925

به "عباس عبدی: ماجرا را صفر و یک نبینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباس عبدی: ماجرا را صفر و یک نبینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید