مبادلات استان مرکزی و چین افزایش می یابد

به گزارش مجله عکسفا، مدیرکل امور مالی و دارایی استان مرکزی گفت: کشورهای چین، انگلستان و افغانستان خواستار افزایش میزان مناسبات مالی با استان مرکزی هستند و در این میان چینی ها خواستار دریافت بیشترین سهم هستند.

مبادلات استان مرکزی و چین افزایش می یابد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، حسن میرزاخانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط مالی پس از تحریم گفت: در شرایط کنونی و پس از تحریم کشورهای خارجی به دنبال افزایش میزان مناسبات مالی هستند و در این میان چینی ها پیشتاز میدان هستند.

وی اضافه نمود: شرایط فعلی جهت ورود سرمایه گذاران خارجی را بهبود بخشیده و این دوران فرصتی برای محک زدن و شناخت ظرفیت ها و توانمندی های مالی استان با جذب سرمایه گذاران و فعالان مالی خارجی است.

مدیرکل امور مالی و دارایی استان مرکزی توضیح داد: بازرگانان چینی به دنبال اختصاص بیشترین میزان معاملات مالی با استان هستند که دلیل آن آشنایی با بازارهای ایران به سبب حضور مستمر آنها در دوران تحریم و رشد بالی مالی آنان است.

میرزاخانی بیان نمود: اصل تعاملات و معاملات ایران با تمامی کشورها احترام متقابل است و بستر حضور سرمایه گذاران خارجی و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی و شرکت های چند ملیتی در ایران پساتحریم برطبق قوانین و مقررات هموار است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری خارجی در کنار منافع پرشمار خود جریانی سیاسی و مالی در سطح کلان کشور است که چنانچه به خوبی راهنمایی و مدیریت نگردد با عارضه های نامساعدی نیز همراه می گردد.

مدیرکل امور مالی و دارایی استان مرکزی افزود: سیاست های جذب سرمایه گذاری خارجی در دوران پساتحریم به گونه ای است که با قوانین و مقررات جاری کشور تعارض نداشته باشد و با حفظ الزامات زیست محیطی و مصلحت عمومی جامعه در جهت عمران و آبادانی کشور، همراه با انتقال قطعی دانش فنی و مهارت های فراوریی به داخل، توانمندسازی بخش خصوصی به جای وابسته سازی آن و با رویکرد توسعه ارزش اضافه نموده در زنجیره فراوری و صادرات کشور انجام گردد.

میرزاخانی اضافه نمود: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در حال حاضر مشغول ارائه خدمات مشاوره ای و تسهیل صدور مجوز فعالیت های مالی چند تن از سرمایه گذاران خارجی از کشورهای چین، انگلستان و افغانستان است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 597

به "مبادلات استان مرکزی و چین افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبادلات استان مرکزی و چین افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید