پاسخ ارمنستان به اقدامات نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله عکسفا، خبرگزاری خبرنگاران- نیرو های نظامی جمهوری آذربایجان در کوشش برآمده اند، تغییراتی در محدوده مرزشان با استان سیونیک ارمنستان انجام دهند.

پاسخ ارمنستان به اقدامات نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرنگاران، نیرو های نظامی جمهوری آذربایجان در کوشش برآمده اند تغییراتی در محدوده مرزشان با استان سیونیک ارمنستان انجام دهند. وزارت دفاع ارمنستان با اعلام این خبر اضافه کرد: اقدامات نیرو های جمهوری آذربایجان به بهانه مشخص مرز های کشور پس از روبرو شدن با عکس العمل نیرو های ارمنی متوقف شد. وزارت دفاع ارمنستان بعد از این حادثه مصاحبه هایی به منظور حل مسائل بوجود آمده، داشته است.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از فروپاشی شوروی به علت شروع جنگ قره باغ میان دو کشور علامت گذاری مرزی انجام نداده اند و حالا پس از جنگ 44 روزه قره باغ مرز های خود را با یکدیگر مشخص می نمایند. مقامات ارمنستانی با تاکید بر این که یک وجب از اراضی ارمنستان به جمهوری آذربایجان واگذار نشده، اعلام نموده اند که علامت گذاری مرز ها پیچیدگی هایی دارد که گا ها باعث بوجود آمدن مسائلی می گردد. درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ششم مهرماه گذشته در منطقه مورد مناقشه قره باغ شروع شد و در 9 نوامبر (19 آبان ماه) گذشته با امضای بیانیه سه جانبه رؤسای جمهوری آذربایجان و روسیه و نخست وزیر ارمنستان سرانجام یافت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1635

به "پاسخ ارمنستان به اقدامات نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ ارمنستان به اقدامات نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید