پیگیری پرونده قتل 3 ایرانی در آمریکا، ایتالیا و استرالیا

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران: پرونده قتل 3جوان ایرانی در آمریکا، ایتالیا و استرالیا در حالی پیگیری می گردد که اجساد هیچ یک از قربانیان به ایران برگردانده نشده است.

پیگیری پرونده قتل 3 ایرانی در آمریکا، ایتالیا و استرالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، همشهری نوشت؛ یکی از قربانیان در آمریکا دفن شده و رایزنی ها برای انتقال اجساد 2قربانی دیگر به ایران ادامه دارد.آخرین جوان ایرانی که در خاک کشوری دیگر به قتل رسید، رضا براتی بود. این جوان 23ساله ایلامی، 8 ماه پیش با قایقی به همراه 51ایرانی و 13 مهاجر دیگر از اندونزی راهی استرالیا شده بود که از سوی پلیس این کشور دستگیر شد.

وی مدتی بعد به جزیره مانوس در کشور پاپوا گینه نو منتقل شد تا در بازداشتگاه هایی که در این جزیره ساخته شده بود، نگهداری گردد. بلاتکلیفی پناهجویان در بازداشتگاه ها و اعلام اینکه این مهاجران در کشور پاپوا گینه نو نیز پذیرفته نخواهند شد، منجر به آشوب و شورش در اردوگاه جزیره مانوس شد. به دنبال این آشوب، نیروهای پلیس به مهاجران حمله کردند که در جریان این حمله رضا براتی بر اثر ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی جان باخت و 62نفر نیز مجروح شدند.

به دنبال این حادثه سیدحسین میرفخار، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه ایران در دیدار با سفیر استرالیا در تهران مراتب اعتراض و ناخشنودی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به بدرفتاری و اعمال خشونت منجر به قتل این جوان ایرانی بیان کرد. این در حالی بود که روزدوشنبه و سه شنبه هزاران نفر از مردم استرالیا که از حمله خونین به مهاجران شوکه شده بودند در اعتراض به این حمله در شهرهای مختلف به خیابان ها ریختند و شب هنگام نیز با روشن کردن شمع به کشته شدن رضا براتی اعتراض کردند و خواهان رسیدگی به این موضوع شدند.

از سوی دیگر خانواده رضا خواهان انتقال جسد پسرشان به ایران هستند تا بتوانند مراسم خاکسپاری را انجام دهند. پدر رضا روز گذشته گفت: در حال حاضر تنها چیزی که می خواهیم انتقال جسد پسرم به ایران است. فقط می خواهم بدانم او به چه گناهی کشته شد. رضا پسر بزرگم بود که برای ادامه تحصیل راهی استرالیا شد و پس از اینکه جسدش را دفن کردیم، قصد دریافت وکیل و پیگیری پرونده را دارم.

در انتظار مهتاب

مهتاب ساوجی، دختر 29ساله ایرانی بود که زن و مردی هندی او را در شهر میلان ایتالیا به قتل رساندند. او یک سال و نیم پیش برای تحصیل در رشته طراحی لباس و صحنه راهی شهر میلان شد اما اواخر بهمن جسدش درحالی که در یک چمدان بزرگ جاسازی شده بود، در کانال آبی در شهر ونیز پیدا شد. از همان زمان تحقیقات پلیس برای کشف راز قتل مهتاب آغاز شد تا اینکه مأموران به همخانه او که یک زن هندی بود مشکوک شدند. این زن همراه یک مرد هندی که گاهی اوقات به خانه او رفت وآمد داشت دستگیر شد و آنها در بازپرسی ها مدعی شدند که در قتل نقشی نداشته اند اما جسد را از میلان به ونیز برده و در کانال آب رها نموده اند. آنها گفتند که شب حادثه با دیدن جسد مهتاب در خانه شوکه شده و چون نمی خواستند دستگیر شوند، جسد را به جای دیگری منتقل نموده بودند تا کسی به آنها شک نکند.

با دستگیری این زن و مرد، هر دوی آنها راهی بازداشتگاه شدند اما همچنان مدعی هستند که در قتل نقشی نداشته اند. این در حالی است که آنالیز ها نشان می دهد که هر دوی آنها مواد مخدر مصرف می کردند و محتمل است که مواد مخدر یکی از انگیزه های آنها برای قتل دختر بی گناه ایرانی باشد. قرار است به زودی جلسه محاکمه این زن و مرد هندی در ایتالیا برگزار گردد و گفته می گردد تا آن موقع پلیس جزئیات تازه ای از انگیزه قتل مهتاب ارائه خواهد نمود. رسیدگی به پرونده قتل دختر ایرانی در میلان در حالی ادامه دارد که هنوز جسد مهتاب در اختیار خانواده اش قرار نگرفته است. برادر او روز گذشته گفت: محتمل است که امروز(چهارشنبه) دادستان میلان برگه انتقال جسد را امضا کند و در این صورت، هفته آینده جسد مهتاب به ایران فرستاده خواهد شد و می توانیم مراسم خاکسپاری او را انجام دهیم.

قتل دختر دانشجو

نخستین پرونده که جنجال زیادی در آمریکا به همراه داشت، پرونده قتل دختر دانشجوی ایرانی به نام ساناز بود. او که دانشجوی دانشگاه میشیگان بود، توسط شوهر ایرانی اش به نام نیما نصیری در خانه شان به قتل رسید. ساناز که به وسیله فیس بوک با نیما آشنا شده بود، چند ماه پیش به رغم مخالفت های پدر و خانواده اش در ترکیه به عقد این پسر 34ساله درآمد و پس از مدتی راهی آمریکا شد تا هم زندگی مشترکش با نیما را آغاز کند و هم به درسش ادامه دهد. اما اواسط آذرماه، پلیس شهر هوتن در شمال میشیگان پیکر نیمه جان او را در خانه اش پیدا کرد.

آنالیز ها نشان می داد که شوهر ساناز او را به شدت کتک زده و سرش را چندبار به زمین کوبیده و همین باعث بیهوشی ساناز شده است. کوشش برای نجات جان دختر 27ساله نتیجه ای نداشت و او چند روز بعد دچار مرگ مغزی شد اما با رضایت خانواده اش، اعضای بدن او به 7بیمار در آمریکا پیوند زده و جسدش در قبرستانی نزدیک بیمارستان به خاک سپرده شد. با مرگ ساناز شوهر او به اتهام قتل درجه 2دستگیر و به زندان فرستاده شد. گرچه قرار است این مرد به زودی در دادگاه میشیگان پای میز محاکمه قرار بگیرد، چند روز پیش یکی از قضات دادگاه دستور داد که وی به پزشکی قانونی منتقل گردد تا درخصوص سلامت روانی اش آنالیز های لازم انجام گردد. این مرد جنایتکار که متولد آمریکاست، هم اکنون تحت نظر متخصصان پزشکی قانونی است تا تعیین گردد که وی به بیماری روانی مبتلاست یا نه.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 288

به "پیگیری پرونده قتل 3 ایرانی در آمریکا، ایتالیا و استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری پرونده قتل 3 ایرانی در آمریکا، ایتالیا و استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید