چند توصیه تغذیه&zwnjای سالم برای بچه ها

به گزارش مجله عکسفا، تهران (پانا) - بررسیها نشان می دهد که مادران تاثیرگذارترین افراد در شکل گیری عادات خوب در بچه ها خود هستند؛ به همین دلیل می توانند در انتخاب مواد غذایی سالم به فرزندان خود کمک کنند.

چند توصیه تغذیه&zwnjای سالم برای بچه ها

به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) بیش از 40 میلیون کودک زیر پنج سال در سراسر جهان دچار اضافه وزن هستند. این بچه ها در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی، مسائل استخوانی و مفاصل، آپنه خواب، نداشتن عزت نفس و دیگر مسائل جسمی قرار دارند.

به گفته متخصصان، متقاعد کردن کودک نسبت به این موضوع که مصرف میوه از بیسکویت یا یک بسته چیپس بهتر است، سخت است. هر چند مادر با آموزش دادن به فرزندان در انتخاب مواد غذایی سالم مهارت زندگی ارزشمندی در اختیار آنان قرار می دهد.

در سایت midrandreporter به برخی از راهکارهای کمک کننده در شکل گیری عادات خوب در بچه ها اشاره شده است:

مصرف نمک برای کودک را محدود کنید زیرا مصرف بیش از اندازه نمک آب بدن را کاهش می دهد.

مصرف مواد قندی برای کودک را محدود کنید. آنان در معرض خطر افزایش وزن ناسالم قرار دارند. همچنین با مصرف بیش از حد مواد قندی احتمال بروز پوسیدگی دندان در بچه ها بیشتر می شود.

اطمینان حاصل کنید که کودک در طول روز میزان کافی آب بنوشد. نبود آب کافی در بدن باعث می شود بدن عملکرد صحیح خود را نداشته باشد و اگر کودک مقدار کافی آب ننوشد بدن دچار کم آبی می شود.

کودک خود را تشویق کنید که فعالیت بدنی بیشتری داشته باشد و به جای تماشای تلویزیون برای ساعات طولانی بازی کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1336

به "چند توصیه تغذیه&zwnjای سالم برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه تغذیه&zwnjای سالم برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید